Działalność MacPaw w czasie rosyjskiej agresji na Ukrainę
Ukraina to kraj, w którym znajduje się wiele firm, tworzących popularne aplikacje dla macOS i iOS. W Ukrainie działają m.in. takie firmy jak Readdle (Readdle Docs, Spark - klient poczty), DaisyDisk czy dobrze znana czytelnikom MyApple firma MacPaw, twórcy m.in. takich aplikacji jak Clean My Mac, Gemini II czy usługi Setapp. Dyrektor generalny tej ostatniej firmy - Oleksandr Kosovan - opublikował dzisiaj oficjalne oświadczenie informujące o działaniach MacPaw w obliczu rosyjskiej agresji.
Jako ludzie XXI wieku wszyscy pragniemy, aby tragiczne dni wojny odeszły w przeszłość. Jednak teraz, po raz kolejny, wraz z rosyjską agresją na Ukrainę, jesteśmy świadkami, jak łatwo wolność, niepodległość i prawo człowieka do życia i wyboru stawiane są na szali.
Firma MacPaw została założona i działała głównie w Kijowie w Ukrainie. Bezpieczeństwo członków naszego zespołu jest dla nas najważniejsze. Przygotowaliśmy różne programy pomocy i uruchomiliśmy plan awaryjny, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom z Ukrainy.
Co ta sytuacja oznacza dla naszych użytkowników?
Jeśli chodzi o korzystanie naszych produktów – nic. W MacPaw przygotowywaliśmy się na tę okoliczność i pracujemy głównie zdalnie, aby zapewnić brak zakłóceń we wsparciu i rozwoju naszych produktów.
Cieszymy się, że przez te wszystkie lata możemy dla Was pracować i doceniamy zaufanie, jakimi nas obdarzyliście. Nie zawiedziemy Waszych oczekiwań.
Chociaż nasze biuro znajduje się w Kijowie, stolicy Ukrainy, bezpiecznie utrzymujemy całą naszą infrastrukturę i dane użytkowników w Amazon Web Services. Fizyczna lokalizacja serwera usługi w chmurze znajduje się poza Ukrainą.
Więcej informacji o tym, jak MacPaw zbiera i przechowuje dane użytkowników, znajdziecie w polityce prywatności firmy.
Paddle, dostawca płatności, z którym współpracuje MacPaw, działa z Wielkiej Brytanii. Firma traktuje szczegóły płatności użytkowników z wielką starannością i przestrzega światowych standardów prywatności i bezpieczeństwa danych.
Więcej informacji na temat tego, jak Paddle zbiera i przetwarza dane, można znaleźć w polityce prywatności Paddle.
Tak więc w naszej codziennej działalności nic się dla Was nie zmieni. Produkty MacPaw będą nadal działać bezbłędnie i otrzymywać najnowsze aktualizacje. Nasz zespół wsparcia będzie odpowiadał na wszystkie Wasze pytania.
Chcielibyśmy podziękować za wszystkie niesamowite wiadomości wsparcia, które wysłaliście w naszą stronę. Nasz zespół MacPaw pozostaje spokojny, skoncentrowany i optymistyczny na rzecz pokojowej przyszłości niepodległej Ukrainy.
Wspierajcie i bądźcie z Ukrainą w obronie jej suwerenności i integralności terytorialnej. Jeśli nie wiecie, co robić, rozważcie przekazanie darowizny na rzecz Come Back Alive lub innych organizacji charytatywnych pomagających Ukrainie i jej siłom zbrojnym.
Jeśli macie pytania dotyczące aktualnej sytuacji lub inne pytania, skontaktujcie się z pomocą techniczną MacPaw pod adresem support@macpaw.com.
Źródło: MacPaw