Phil Schiller o demokratyzmie w App Store
W odpowiedzi na rosnące ostatnio obawy deweloperów iOS odnośnie promowania ich aplikacji w App Store, Phil Schiller udzielił dziennikowi Wall Street Journal wywiadu, w którym odniósł się do powyższej kwestii.

Schiller, który w Apple pełni funkcję starszego wiceprezesa ds. światowego marketingu produktów w ww. wywiadzie poruszył m.in. sprawę odświeżenia internetowego sklepu z aplikacjami, integracji z Facebookiem i nowych narzędzi deweloperskich w iOS 6.
Według Schillera aktualna sytuacja, jaka obecnie wytworzyła się dla deweloperów, jest najlepszą z możliwych, a wirtualny sklep Apple jest o wiele bardziej demokratycznym sposobem sprzedaży oprogramowania, od tradycyjnych sklepów, z ograniczoną przestrzenią sprzedaży. Nowe narzędzia deweloperskie do gromadzenia danych zostały w iOS 6 jeszcze bardziej ograniczone, dzięki czemu powinny zaniknąć rozterki o nieodpowiedniej ochronie prywatności.
Odnosząc się do nowej aplikacji Passbook, debiutującej w iOS 6, która zdaniem wielu obserwatorów jest fundamentem pod przyszły wirtualny portfel Apple - iWallet, Schiller zadeklarował, że firma z Cupertino w najbliższym czasie nie ma zamiaru wejść na ten rynek.
Wiceprezes Apple bronił także metod, jakich aktualnie używa się do promowania aplikacji w App Store:
Codziennie można usłyszeć o kolejnej aplikacji, która bije rekordy sprzedaży. W dalszym ciągu możesz zostać przez kogoś odkryty i z dnia na dzień stać się hitem.
Źródło: 9to5 Mac