Ekrany w smartfonach są częściami, które najczęściej ulegają uszkodzeniu. W takim przypadku najlepiej udać się do serwisu Apple, w celu wymiany ekranu wraz z zachowaniem gwarancji.

Niestety naprawa w autoryzowanym serwisie jest bardzo kosztowana, o ile ktoś nie posiada wykupionego AppleCare+. W związku z tym część osób decyduje się na naprawę/wymianę wyświetlacza w nieautoryzowanych serwisach.

W przypadku iPhone'ów serii 13 taka operacja będzie wiązała się z utratą możliwości korzystania z Face ID. Niezależnie, czy dany serwis skorzysta z oryginalnego elementu, czy zamontuje zamiennik, iPhone będzie informował o błędzie.

Należy zaznaczyć, że Face ID w nowych telefonach nie jest już zintegrowany bezpośrednio z wyświetlaczem, w związku z czym wymiana ekranu nie powinna skutkować takim zachowaniem.

Na ten moment nie wiadomo, czy jest to celowe działanie Apple, czy być może jest to kwestia błędu w systemie iOS 15. Być może problem będzie rozwiązany poprzez aktualizację oprogramowania.

Źródło: MacRumors