Analitycy Consumer Intelligence Research Partners opublikowali raport dotyczący sprzedaży iPhone’ów w drugim kwartale tego roku w Stanach Zjednoczonych.

Aż 63% wszystkich sprzedanych iPhone’ów w okresie od kwietnia do czerwca stanowiły modele serii 12. Najpopularniejszymi telefonami w tym okresie był iPhone 12 Pro Max oraz wersja 11. Oba modele zanotowały 23-procentowy udział w sprzedaży. Natomiast urządzeniami, które cieszyły się najmniejszą popularnością był iPhone XR oraz model 12 Mini. Każdy z nich zanotował zaledwie 5-procentowy udział.

Współzałożyciel CIRP Josh Lowitz zauważył, że średnia cena sprzedaży jednego telefonu wyniosła 839 dolarów amerykańskich. Dodatkowo dane, które pojawiły się w raporcie pokazują, że klienci coraz częściej kupują swoje telefony bezpośrednio u Apple. W omawianym okresie 27 procent telefonów było kupionych w jednym ze sklepów - stacjonarnym lub internetowym - amerykańskiego producenta. W zeszłym roku było to 21 procent.

Źródło: MacRumors