Apple opracowuje hybrydowy model pracy dla pracowników sklepów detalicznych, który uwzględnia czas na pracę z domu. Praca zdalna dotyczyłaby zadań związanych z obsługą zamówień internetowych, obsługą klienta oraz wsparcia technicznego.

Ze względu na pandemię koronawirusa w 2020 roku przez dłuższy czas zamknięta była zdecydowana większość salonów Apple Store na całym świecie. Przyczyną rozpoczęcia prac nad hybrydowym modelem pracy są założenia firmy Apple, że wielu ludzi woli kupować w sieci, niż odwiedzać sklepy detaliczne.

Podział pracy na tryb stacjonarny i zdalny zależeć będzie od popytu w poszczególnych sklepach. W okresie dużej wielkości sprzedaży większość osób delegowana będzie do pracy na miejscu. Pracownicy otrzymają zwrot niektórych wydatków związanych z koniecznością pracy w domu, ale ich wynagrodzenie nie ulegnie zmianie.

Warto przypomnieć, że poprzednim tygodniu pisaliśmy o tym, iż firma Apple planuje powrót pracowników korporacyjnych do swoich biur. Od września pracować będą oni stacjonarnie trzy dni w tygodniu.

Pomysł ten nie spodobał się pracownikom. Wystosowali oni list to do Tima Cooka, w którym napisali, że chceli by mieć możliwość wyboru formy, w jakieś świadczyć będą pracę - stacjonarnej lub zdalnej. W odpowiedzi na ten list pracownicy otrzymali krótki film, w którym Deirdre O’Brien starszy wiceprezesa Apple ds. handlu detalicznego i ludzi wyjaśnia, że praca na miejscu jest niezbędna, bo to dzięki niej powstają tak wspaniałe produkty i tworzy się kultura organizacyjna firmy.

Źródło: MacRumors za Bloomberg