Na początku roku firma Microsoft opublikowała nową reklamę, w której młody chłopak porównuje Surface Pro 7 z MacBookiem Pro. Dziś w sieci pojawił się drugi spot z tej serii, tym razem porównujący Surface Laptop 4, jeden z najnowszych produktów Microsoftu, do MacBooka Air.

Po publikacji poprzedniej reklamy wiele osób zarzucało firmie Microsoft, że porównuje ze sobą dwa produkty z zupełnie innych kategorii (urządzenie 2-w-1 z laptopem). Nowa reklama wydaje się mieć pod tym względem więcej sensu, gdyż porównywane są w niej dwa laptopy stawiające przede wszystkim na niewielkie gabaryty. Okazuje się jednak. że mimo iż nowa reklama dotyczy innych produktów, padają w niej niemal dokładnie te same argumenty na korzyść Surface'a, co w poprzedniej. Sprzęt Microsoftu jest według niej lepszy, bo ma ekran dotykowy, złącza USB-C i USB-A oraz oferuje większy wybór gier.

Microsoft nie jest zresztą jedyną firmą konkurującą z Apple, która zdecydowała się ostatnio postawić na reklamy porównawcze. Pod tym względem prym wiedzie obecnie Intel ze swoją kampanią Go PC, w ramach której m.in. stworzono serię spotów parodiujących klasyczne reklamy Apple oraz wynajęto znanego YouTubera do nagrania filmu o wyższości laptopów z Windowsem nad MacBookami.