Informowaliśmy Was o analizach Canalys dotyczących rynku słuchawek w 2020 roku. Analitycy tej firmy opublikowali również raport dotyczący rynku wearables.

W zeszłym roku Apple sprzedało 35,2 miliona zegarków, co przełożyło się na 19-procentowy udział w rynku. Rok do roku sprzedaż wzrosła o 29-procent. Na pierwszym miejscu uplasowało się Xiaomi z 20,3-procentowym udziałem. Było to możliwe dzięki sprzedaży 37,7 miliona smart zegarków oraz opasek. W pierwszej trójce znalazło się Huawei (uwzględniając markę Honor). Sprzedaż 32,2 miliona smart opasek oraz zegarków przełożyła się na 17,4-procentowy udział. Warto w tym miejscu dodać, że firma zanotowała największy wzrost rok do roku. Dalsze miejsca należą do Fitbita oraz Samsunga. Obie firmy sprzedały odpowiednio 13,4 oraz 9,6 miliona smart produktów.

W okresie od stycznia do grudnia zeszłego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie niewiele ponad 185 milionów produktów. Rok do roku jest to 9,9-procentowy wzrost.

Analitycy przedstawili również dane sprzedażowe dotyczące czwartego kwartału. W tym okresie Apple sprzedało 14,5 miliona zegarków. Przełożyło się to na 25-procentowy udział. Firma może pochwalić się 49-procentowym wzrostem w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku.

Źródło: MacRumors