Analitycy Canalys opublikowali raport dotyczący sprzedaży tak zwanych osobistych, inteligentnych słuchawek w 2020 roku. Rynek ten został zdominowany przez Apple.

W okresie od stycznia do grudnia Apple sprzedało niemal 109 milionów słuchawek. Mowa o produktach sygnowanych logo Beats oraz AirPodsach. Pozwoliło to firmie osiągnąć ponad 25-procentowy udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, Apple zanotowało niemal 30-procentowy wzrost sprzedaży.

Drugie miejsce przypadło Samsungowi, do którego zaliczamy również produkty grupy Harman. Dzięki sprzedaży 38,3 miliona słuchawek, firma może pochwalić się 8,9-procentowym udziałem w rynku. Trzecia lokata należy do Xiaomi. 5,9-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży 25,4 miliona urządzeń. W zestawieniu uwzględniono jeszcze Sony oraz Edifier. Obie firmy zanotowały sprzedaż na poziomie 15,1 oraz 12,3 miliona słuchawek. Przełożyło się to odpowiednio na 3,5 oraz 2,8-procentowy udział.

W zeszłym roku wszyscy producenci sprzedali łącznie ponad 432 miliony urządzeń. Rok do roku jest to wzrost o niemal 20 procent.

Źródło: Canalys