Użytkownicy iOS wydają coraz więcej na subskrypcje w aplikacjach
Firma analityczna Sensor Tower opublikowała nowy raport dotyczący subskrypcji w aplikacjach dla iOS i Androida. Okazuje się, że użytkownicy z roku na rok wydają na nie coraz więcej pieniędzy.
Według raportu Sensor Tower zarobki stu najpopularniejszych aplikacji oferujących płatne subskrypcje wzrosły w 2020 roku o 34%, osiągając łącznie 13 miliardów dolarów, w tym 10,3 miliarda z samego App Store. Stanowiło to 11,7% wszystkich płatności wewnątrz aplikacji. W raporcie podano też, że w czwartym kwartale 2020 roku 86 spośród 100 najlepiej zarabiających aplikacji nie będących grami oferowało użytkownikom płatne subskrypcje. Był to niewielki spadek w stosunku do roku 2019, kiedy liczba ta wynosiła 89.
Sensor Tower przygotowało też ranking najlepiej zarabiających aplikacji opartych na subskrypcjach (niestety, biorący pod uwagę tylko klientów ze Stanów Zjednoczonych). W przypadku systemu iOS pierwsze miejsce zajął YouTube, drugie Tinder a trzecie Disney+.
Źródło: Sensor Tower