Wczoraj wieczorem Apple udostępniło system macOS 11.2.1. Rozwiązywał on problem, który mógł uniemożliwiać ładowanie baterii niektórych modeli MacBooka Pro z 2016 i 2017 roku.

Dodatkowo Apple ogłosiło program wymiany baterii w MacBookach Pro z 2016 oraz 2017 roku, w których nie można jej ładować powyżej jednego procenta, mimo zainstalowania wspominanej wyżej aktualizacji.

Bardzo mała liczba klientów posiadających komputery MacBook Pro z 2016 lub 2017 roku napotkała problem z ładowaniem baterii powyżej 1%. Kondycja baterii na tych urządzeniach wskazuje też status „Zalecany serwis”. Jeśli wskazywany status baterii to „W normie”, problem nie dotyczy tej baterii. Jeśli masz MacBooka Pro z 2016 lub 2017 roku, na którym występuje ten problem, skontaktuj się z Apple, aby uzyskać bezpłatną wymianę baterii. Przed wykonaniem czynności serwisowych komputer zostanie zbadany w celu sprawdzenia, czy spełnia kryteria bezpłatnej wymiany baterii.

Lista modeli, w których może występować problem:

  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016 r., dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2017 r., dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016 r., cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13­-calowy, 2017 r., cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2016 r.)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2017 r.)

Źródło: Apple