Apple próbuje minimalizować opóźnienia w dostawach produktów
W serwisie The Information opublikowano doniesienia na temat starań Apple dotyczących prób zminimalizowania opóźnień dostaw produktów zamówionych przez klientów. Apple podejmuje kosztowne działania aby w czasach pandemii produkty docierały do swoich właścicieli na czas.
W raporcie przeczytać można, że urządzenia, których dostawa nie jest bardzo ograniczona czasowo transportowane są drogą morską. Co więcej, w trzecim kwartale 2020 roku zwiększył się wolumen starszych modeli iPhone’ów dostarczanych właśnie w taki sposób. Dzięki temu zwolniło się miejsce w innych środkach transportu dla nowych modeli, których termin dostawy był zdecydowanie krótszy.
Zdarzały się także nieprzewidziane wydarzenia. Pod koniec listopada ubiegłego roku przewrócił się kontenerowiec, w wyniku czego zatopionych zostało około 1800 kontenerów. Co najmniej w jednym z nich były wysłane przez Apple słuchawki marki Beats.
Firma korzysta nawet z lotów czarterowych. W poprzednim roku samoloty do transportu urządzeń marki Apple wynajmowano ponad 200 razy. To rekord firmy jeśli chodzi o liczbę wyczarterowanych w tym celu samolotów w ciągu jednego roku. W ten sposób urządzenia dostarczane są przede wszystkim do Azji.
Co więcej, w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Apple wykorzystuje swoje sklepy detaliczne jako centra dystrybucji. Firmy kurierskie mogą odbierać produkty z tych sklepów i dostarczać je bezpośrednio do klientów.
Źródło: MacRumors za The Information