Nowe przepisy UE mogą utrudnić Apple promowanie swoich aplikacji i usług w App Store
Komisja Europejska już od dłuższego czasu pracuje nad nowymi regulacjami prawnymi, mającymi uniemożliwić gigantom szeroko pojętej branży technologicznej działania szkodliwe dla konkurencji i konsumentów. Finalna wersja projektu nowych przepisów ma zostać zaprezentowana jeszcze przed końcem tego roku. Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margrethe Vestager udzieliła niedawno wywiadu dla CNBC, w którym opowiedziała o niektórych z planowanych zmian.
Vestager zapowiedziała, że nowe regulacje mają uniemożliwić dużym firmom preferencyjne traktowanie własnych produktów i usług w kontrolowanych przez nie platformach, takich jak wyszukiwarki internetowe czy cyfrowe sklepy z oprogramowaniem. W ten sposób Unia Europejska chce zapewnić mniejszym firmom możliwość uczciwego konkurowania ze znacznie większymi rywalami. W przypadku Apple zmiany te dotkną przede wszystkim App Store, gdzie Apple udostępnia swoje aplikacje i usługi konkurujące z podobnymi produktami innych firm.
Według Vestager potęga i wpływy jakie posiadają największe firmy z branży technologicznej powinna wiązać się z pewną odpowiedzialnością za poprawne działanie całego rynku. Jej zdaniem gdy firma technologiczna osiąga pewien rozmiar musi nauczyć się kontrolować swoje działania tak, by nie uniemożliwiały innym konkurowania na uczciwych zasadach.
Źródło: CNBC
Jeśli chodzi o nierówne promowanie apek w App Store to trudno nie zauważyć, że możliwość oceny tych od Apple jest całkowicie wyłączona, ewentualnie możliwa tylko dodaniem gwiazdki, natomiast część z góry jest nagrodzona maksymalną liczbą 5 gwiazdek bez możliwości jakiejkolwiek oceny przez użytkowników.
Każda sroczka swój ogonek chwali ale są jakieś granice przyzwoitości.