Słabnie pozycja Apple Watcha na rynku inteligentnych zegarków
Według raportu opublikowanego przez firmę Canalys, udział Apple Watcha w rynku inteligentnych zegarków w pierwszym kwartale 2020 roku wyniósł 36,3%. Oznacza to spadek o nieco ponad 10 punktów procentowych w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Opisywany spadek nie miał wpływu na pozycję tych urządzeń na świecie. Apple Watch wciąż zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku. Na kolejnych miejscach uplasowały się firmy Huawei i Samsung, które sprzedały odpowiednio 2,1 miliona (14,9% udziału w rynku) i 1,8 miliona (12,4% udziału w rynku) sztuk inteligentnych zegarków.
Warto dodać, że w badanym przedziale czasu na całym świecie sprzedano 5,2 miliona sztuk smartwatchów marki Apple. Analitycy szacują, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy liczba wszystkich sprzedanych zegarków Apple Watch od 2015 roku osiągnie 100 milionów sztuk.
Warto przypomnieć, że o wysokiej sprzedaży zegarków świadczyć mogą wyniki finansowe Apple za drugi kwartał roku obrotowego 2020 roku. Kategoria Akcesoria (ang. Wearables, Home & Accesories) osiągnęła przychód na poziomie 6,2 mld dolarów, co oznacza aż 22,5% wzrost w porównaniu do poprzedniego roku.