Z najnowszego raportu opublikowanego przez serwis Sensor Tower wynika, że amerykańscy użytkownicy iPhone'ów z roku na rok wydają coraz więcej na zakupy w App Store. Średnia kwota wydana na zakupy aplikacji w 2019 roku na jednego aktywnego użytkownika przekroczyła w tym kraju 100 dolarów.

Ubiegłoroczne wydatki były wyższe niż w 2018 roku o 21 dolarów, czyli o 27 procent. Dane te nie obejmują wydatków w takich aplikacjach jak Amazon, Uber lub innych, w których nie pośredniczy Apple.

W latach 2017-2018 dynamika wzrostu była nieco większa i wyniosła aż 36 procent. Według analityków wyniki te świadczą o dobrej kondycji ekosystemu iOS w Stanach Zjednoczonych, ponieważ wzrost wydatków jest szybszy niż liczba pojawiających się nowych iPhone'ów. Warto dodać, że w 2015 roku średnie wydatki wynosiły zaledwie 33 dolary, więc w ciągu czterech lat wzrosły ponad dwukrotnie.

App Store

Wydatki na gry stanowią ponad połowę całkowitej średniej sumy, ale największe wzrosty odnotowano w kategoriach „Fotografia i wideo” oraz „Lifestyle”. Wzrosty w poszczególnych kategoriach wynosiły 22, 75 i 46 procent. Na gry wydano 53,8 dolarów, a na pozostałe dwie kategorie odpowiednio 6,3 oraz 6 dolarów.

App Store

Przyjmuje się, że to subskrypcje zapewniają deweloperom największe przychody. Kategorie, w których znajdują się popularne aplikacje oparte właśnie na subskrypcjach osiągają największe wzrosty przychodów.

Źródło: SensorTower