Jak wynika z raportu opracowanego przez firmę IDC, w ostatnim kwartale 2019 roku Apple sprzedało ponad 43,4 miliona urządzeń z kategorii wearables. Zaliczane do niej następujące produkty: zegarek Apple Watch i słuchawki AirPods, AirPods Pro oraz modele marki Beats.

W badanym okresie Apple osiągnęło 36,5% udział w rynku urządzeń wearables. Niewielki spadek odnotowała sprzedaż zegarków Apple Watch, ale powodem takiego stanu rzeczy jest podobno spadek podaży tych urządzeń.

wearables

Na drugim miejscu uplasowała się firma Xiaomi, która legitymuje się udziałem w rynku na poziomie 10,8%. Na podium znalazł się jeszcze Samsung. Koreańska firma sprzedała 10,5 miliona egzemplarzy tych urządzeń, co przełożyło się na niespełna 9% udział w rynku.

Globalny rynek wearables urósł aż o 82,3% w porównaniu do tego samego kwartału w roku poprzednim. W ostatnich trzech miesiącach 2019 roku sprzedano niemal 119 milionów egzemplarzy tych urządzeń.

Analitycy twierdzą, że do tka dużego wzrostu przyczyniła się ogromna popularność słuchawek, w tym tych typu true wireless. Aż 55,3% całego rynku stanowiła właśnie sprzedaż słuchawek.

Źródło: MacRumors za DigiTimes