Call of Duty: Mobile z rekordowymi wynikami w App Store
Pierwszego października firma Activision opublikowała w App Store i Google Play najnowszą grę z serii Call of Duty, zaprojektowaną od podstaw z myślą o urządzeniach mobilnych. Według firmy analitycznej Sensor Tower tytuł ten pobił w obu tych sklepach rekordy popularności, stając się najszybciej pobieraną grą mobilną w historii.
Według danych zebranych przez Sensor Tower gra Call of Duty: Mobile została pobrana łącznie ponad 100 milionów razy w ciągu pierwszego tygodnia od premiery, w tym 56,9 miliona z urządzeń z systemem iOS. Największą popularność osiągnęła w Stanach Zjednoczonych (17,3 mln pobrań), Indiach (13,7 mln pobrań) i Brazylii (7,1 mln pobrań). Tytuł ten zdeklasował więc dwie najpopularniejsze mobilne gry FPS - Fortnite i PUBG Mobile - które w pierwszym tygodniu od premiery osiągnęły łącznie odpowiednio 22,5 miliona i 28 milionów pobrań (choć warto pamiętać, że Fortnite było początkowo dostępne wyłącznie dla iOS).
W ciągu pierwszego tygodnia od premiery gracze wydali na mikropłatności w Call of Duty: Mobile 17,7 miliona dolarów, w tym 9,1 miliona za pośrednictwem sklepu App Store. Dla porównania - osoby grające w Fortnite na iOS w ciągu pierwszego tygodnia od premiery wydały na mikropłatności 2,3 miliona dolarów. PUBG Mobile początkowo nie oferowało żadnych mikropłatności, jednak gdy zostały one wprowadzone zarobiły w pierwszym tygodniu około 600 tysięcy dolarów.
Call of Duty: Mobile to sieciowa strzelanka typu FPS, łącząca w sobie elementy znane z najpopularniejszych konsolowych odsłon serii Call of Duty. Jest to tytuł typu freemium, dostępny do pobrania z App Store za darmo, lecz oferujący opcjonalne mikropłatności.
Źródło: Sensor Tower