W opublikowanym dokumencie wsparcia technicznego Apple poinformowało, że iPhone 11, iPhone 11 Pro i iPhone 11 Pro Max posiadają funkcję rozpoznawania czy wymieniony ekran jest oryginalny, czy pozbawionym odpowiedniej certyfikacji zamiennikiem.

W przypadku niecertyfikowanego zamiennika odpowiednia informacja o tym będzie zawsze widoczna w zakładce Ogólne > To Urządzenie w aplikacji Ustawienia. Apple może wyświetlić użytkownikowi jeszcze jeden komunikat, że informacje o jego iPhonie zostały zaktualizowane - chodzi o dane potrzebne pracownikom autoryzowanego serwisu na temat urządzenia, jakie części się w nim znajdują, w tym wypadku, czy ekran jest certyfikowany przez Apple. Komunikaty te nie będą miały wpływu na wygodę korzystania z iPhone'a nawet z ekranem będącym niecertyfikowanym przez Apple zamiennikiem.

Warto też przypomnieć, że miesiąc temu Apple ogłosiło start programu serwisowego, w ramach którego wspierać będzie niezależne punkty serwisowe poprzez zaopatrywanie ich w oryginalne części zamienne, narzędzia, instrukcje, sprzęt i oprogramowanie diagnostyczne. Na początku program działać będzie tylko w USA, docelowo jednak zostanie rozszerzony na inne kraje.

Żródło: Apple