Apple wprowadza okres karencji dla automatycznie odnawialnych subskrypcji
Subskrypcje mo偶na lubi膰 lub nie, ale obecnie trudno nie op艂aca膰 przynajmniej jednej. W przypadku tych odnawialnych w App Store u偶ytkownik, kt贸ry w momencie jej odnowienia mia艂 problemy z p艂atno艣ci膮, np. nie do艂adowa艂 karty do zakup贸w w internecie lub swojego konta w iTunes Store, mo偶e 艂atwo j膮 straci膰. Apple postanowi艂o rozwi膮za膰 ten problem u偶ytkownik贸w i wprowadzi艂o swego rodzaju okres karencji.
W przypadku, w kt贸rym wyst膮pi problem z p艂atno艣ci膮 za dan膮 subskrypcj臋, u偶ytkownik b臋dzie m贸g艂 dalej z niej korzysta膰 przez okres od sze艣ciu do 16 dni w zale偶no艣ci od okresu rozliczeniowego w ramach subskrypcji.
- Subskrypcja tygodniowa: karencja sze艣ciodniowa
- Subskrypcja jedno-, dwu-, trzy- miesi臋czna: karencja 16-dniowa
- Subskrypcja p贸艂roczna i roczna: karencja 16-dniowa
W okresie karencji u偶ytkownik b臋dzie m贸g艂 korzysta膰 normalnie z subskrypcji i rozwi膮za膰 problem z p艂atno艣ciami (np. do艂adowa膰 kart臋 do zakup贸w w sieci lub konto w iTunes Store).
a tak tylko troch臋 w temacie - Aktywne subskrypcje mog膮 zmienia膰 cen臋 bez akceptacji przez u偶ytkownika? Bo tak by艂o w przypadku netflixa? Czy tylko "wybrani" deweloperzy mog膮 takie co艣 robi膰?
wg apple powinna byc akceptacja uzytkownika: Price Increase Consent. When you increase the price of a subscription and Apple asks affected subscribers to agree to the new price, you can keep track of their consent status before the change takes effect. If they haven鈥檛 agreed to the increase, you might promote a different service level or content offering before the subscription expires. https://developer.apple.com/app-store/subscriptions/