Pod koniec czerwca Eddy Cue, wiceprezes Apple odpowiedzialny za usługi internetowe, poinformował francuskich redaktorów serwisu Numerama, że z Apple Music korzysta 60 milionów użytkowników. Liczba ta prawdopodobnie w ciągu ostatniego miesiąca wzrosła.

Tymczasem Spotify poinformowało, że z serwisu firmy korzysta aktualnie 232 milionów użytkowników. Natomiast szwedzki gigant może pochwalić się niemal 108 milionami klientów, którzy płacą za dostęp do biblioteki muzycznej udostępnionej w ramach usługi. Według wewnętrznych analiz liczba ta do końca roku wzrośnie o około 17 milionów.

Apple Music w Stanach Zjednoczonych jest popularniejsze od Spotify. Miesięczny abonament amerykańskiego giganta opłaca 28 milionów użytkowników. Natomiast Spotify może pochwalić się 26 milionami płatnych subskrybentów.

Warto przypomnieć, że Apple skróciło okres próbny umożliwiający testowanie Apple Music. Aktualnie wynosi on miesiąc.

Źródło: BusinessWire