Niestety Apple dość powoli wprowadza swój smart głośnik do kolejnych krajów. Firma zapowiedziała dziś, że już wkrótce będzie on dostępny w kolejnych krajach.

Latem HomePod trafi do sprzedaży w Japonii oraz na Tajwanie. W Kraju Kwitnącej Wiśni urządzenie będzie kosztowało 32 800 jenów (około 300 USD). Natomiast w przypadku drugiego państwa, klienci będą musieli wydać 9900 nowych dolarów tajwańskich (około 320 USD).

Aktualnie smart głośnik amerykańskiego producenta dostępny jest w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Meksyku, Chinach oraz w Hong Kongu.

Wprowadzenie HomePoda do kolejnych krajów pozwoli amerykańskiemu producentowi zwiększyć udział w rynku smart głośników. Ciekawostką jest, że jeżeli spojrzymy na rozkład sił na rynku głośników, które kosztują powyżej 200 dolarów to HomePod zgarnął około 70% udziału w rynku, pozostawiając w tyle głośniki takich firm jak Sonos, BeoPlay czy Google. Z perspektywy całego rynku smart głośników Apple zdobyło na nim około 7-procent udziału.

Wprowadzenie latem głośnika do nowych krajów, pozwala przypuszczać, że firma w trakcie wrześniowej konferencji nie zaprezentuje nowszego modelu.

Źródło: Apple