Co jakiś czas Facebook wprowadza zmiany do aplikacji Instagram, które mają na celu ułatwienie użytkownikom korzystania z niej. Tym razem firma rozważa możliwość „wywrócenie do góry nogami” sposobu korzystania z serwisu.

Jane Wong odkryła w kodzie aplikacji, że być może już niedługo pod zdjęciami nie będzie widoczna liczba polubień danego zdjęcia. Podgląd tej informacji będzie miał jedynie właściciel konta. Dzięki temu firma liczy, że użytkownicy serwisu będą bardziej skupiali się na samych fotografiach, filmach niż na ocenach innych ludzi. Bardzo często jest tak, że ludzie dobierają sobie nowe profile na podstawie ilości obserwowanych ludzi czy tak zwanych „lajków”, a nie biorą pod uwagę najistotniejszej kwestii - samych zdjęć.

Chcemy, aby Twoi obserwatorzy skupili się na tym, co udostępniasz, a nie na tym ile polubień otrzymało dane zdjęcie

Jeżeli Facebook zdecyduje się na taki krok, to w niezwykle drastyczny sposób zmieni sposób funkcjonowania tego serwisu. Co ostatecznie może być bardzo dobrym krokiem zarówno dla firmy jak i dla całej społeczności Instagramowej.