Apple Music podobnie jak wiele innych serwisów streamingowych oferuje słuchaczom pokaźną kolekcję oficjalnych playlist, przygotowanych przez specjalizujących się w tym kuratorów. Jak donosi serwis The Verge, Apple postanowiło niedawno odświeżyć ich oprawę graficzną, zatrudniając w tym celu kilku znanych artystów.

Na chwilę obecną większość oficjalnych playlist Apple posiada proste okładki, często tworzone według z góry określonego schematu (np. playlisty z serii A-klasa to po prostu stylizowana litera A, playlisty z muzyką do ćwiczeń przedstawiają ikonę biegacza a playlisty promujące muzykę z konkretnych miast ozdobione są zdjęciami ich panoram). Na przestrzeni kilku następnych miesięcy wiele z nich ma jednak zostać zmienionych tak, by lepiej odzwierciedlać ich muzyczną zawartość.

Docelowo Apple ma zamiar przygotować nowe oryginalnego okładki dla kilku tysięcy playlist. Za niektóre z nich odpowiadać będą znani artyści powiązani w jakiś sposób z gatunkiem muzycznym reprezentowanym przez daną listę. Jak na razie nowe grafiki otrzymały m.in. „The Riff", „Hip Hop Hits", „Dale Reggaetón”, „Puro Jefe” i „Al Cien Con La Banda". Grafikę zdobiącą pierwszą z nich przygotował Gerard Huerta (twórca logo zespołów AC/DC i Blue Öyster Cult), za drugą odpowiedzialny jest Stole “Moab” Stojmenov (autor okładek albumów takich artystów jak Migos, Dani Faiv i Lazza) natomiast pozostałe trzy stworzył Carlos Perez (znany głównie za sprawą popularnego swego czasu teledysku do utworu „Despacito").

Źródło: The Verge