Dotychczas z karty eSIM w Orange mogli korzystać jedynie posiadacze niektórych smartfonów - między innymi iPhone'a XR, XS oraz modelu XS. Sytuacja ta uległa zmianie. Niestety na razie jedynym wspieranym zegarkiem jest Samsung Galaxy Watch z modułem LTE.

Smartwatch wyposażony w wirtualną kartę SIM może w wielu sytuacjach w pełni zastąpić telefon. To rozwiązanie docenią w szczególności te osoby, które chcą pozostać w kontakcie, ale nie zawsze chcą lub mogą mieć przy sobie smartfon, np. podczas uprawiania sportu. Ważna jest też synchronizacja – mimo że urządzenie łączy się z siecią niezależnie, korzysta z tego samego numeru co telefon, co zdecydowanie ułatwia komunikację. Cieszę się, że z tych możliwości eSIM jako pierwsi będą mogli skorzystać właśnie klienci Orange Polska

Usługa „Ekstra karta eSIM” umożliwia korzystanie na smartwatchu z tego samego numeru telefonu, który klient posiada na smartfonie. Niezależnie, jak daleko klient jest od swojego telefonu, może odbierać połączenia, dzwonić lub odpowiadać na wiadomości. Ponadto, dzięki tej usłudze klient może mieć drugi telefon z tym samym numerem, bez przekładania karty SIM.

Dobrą wiadomością jest fakt, że firma pracuje już nad wsparciem kolejnych zegarków. Prawdopodobnie dotyczy to urządzeń Apple. Ciekawe czy amerykański producent wprowadzi do swojej oferty zegarki z modułem LTE, gdy Orange ogłosi, że urządzenia te są kompatybilne kartami eSIM wydawanymi w Polsce.

Źródło: Orange