Pięć miesięcy temu, po sfinalizowaniu przejęcia Shazam przez Apple (które wstrzymywane było przez Komisję Europejską), firma zadeklarowała, że usunie z tej aplikacji reklamy. Teraz z jej wersji dla iOS usunęła większość kodu firm trzecich.

Ostatnia aktualizacja tego programu, choć opisana w App Store, jako przynosząca jedynie poprawki błędów i wydajności, wyczyszczona została z kodów statystyk służących do profilowania użytkownika i serwujących mu reklamy, a także bibliotek pozwalających na monitorowanie błędów i testowanie. Zdaniem appfigures z programu usunięto m.in. kod AdMob, Bolts, DoubleClick, Facebook Ads, Facebook Analytics, Facebook Login, Inmobi, IAS, Moat oraz Mopub.

Co ciekawe, Apple pozostawiło w Shazam dla iOS kod SDK należącej do Microsoftu usługi HockeyApp, która podobnie jak TestFlight służy do dystrybucji testowych wersji programu.

Wersja dla systemu Android dalej posiada zaszyty kod głównie usług i bibliotek oferujących statystyki optymalizację oraz dystrybucję testowych wersji (m.in. Bolts, Facebook Analytics, Crashlytics, Fabric, ale także Firebase, Google Maps, OKHTTP czy OTTO).

Źródło: appfigures