Apple usunie reklamy z aplikacji Shazam
Dziewięć miesięcy po tym, jak w sieci pojawiły się pierwsze doniesienia dotyczące planowanego przejęcia Shazam przez Apple, firmie tej udało się w końcu sfinalizować zakup. Dziś ogłosiła ona, że pierwszą zmianą, jaką wprowadzi w oficjalnej aplikacji tej usługi, będzie pozbycie się reklam z jej darmowej wersji.
Shazam to popularna usługa służąca do rozpoznawania muzyki. Po uruchomieniu nasłuchuje ona dźwięków docierających do mikrofonu naszego urządzenia, a następnie porównuje je ze swoją bazą danych (w której oprócz utworów muzycznych znajdziemy też filmy, seriale i reklamy telewizyjne), by ustalić tytuł aktualnie odtwarzanej piosenki. Jej oficjalna aplikacja jest obecnie dostępna w dwóch wersjach: darmowej, zarabiającej na pojawiających się w niej reklamach, oraz płatnej, noszącej nazwę Shazam Encore. Z informacji prasowej opublikowanej dziś przez firmę Apple wynika, że już niedługo usunie ona reklamy z darmowej wersji. Nie ujawniono jednak, kiedy dokładnie to się stanie, ani też czy reklamy znikną tylko z aplikacji dla iOS, czy również z wersji dla innych systemów.
Zapowiedziane zmiany wskazują na to, że Apple nie zamierza (przynajmniej na razie) zamykać aplikacji Shazam, czego obawiało się wielu użytkowników, gdy w sieci pojawiły się pierwsze doniesienia o planowanym przejęciu. Nie można jednak wykluczyć, że w przyszłości wprowadzi ona pewne ograniczenia w jej funkcjonalności, np. usuwając możliwość współpracy z konkurencyjnymi serwisami, takimi jak Spotify (co było jedną z obaw, które doprowadziły do trwającego cztery miesiące śledztwa Komisji Europejskiej, mającego ustalić, czy przejęcie te nie doprowadzi do monopolu). Istnieje też spore prawdopodobieństwo, że firma ta wykorzysta swój nowy nabytek do usprawnienia własnych usług, takich jak Apple Music czy Siri. Wirtualna asystentka już teraz wykorzystuje bazę danych Shazam do udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące piosenek.
Aplikacja Shazam dostępna jest do pobrania z App Store za darmo.
Źródło: Apple