Apple, po sporym wzroście względem roku 2010, uplasowało się na 8 miejscu najbardziej wartościowych marek w roku 2011, wyprzedzając m.in. Disneya, HP czy Mercedes-Benz.

Apple w roku ubiegłym zanotowało największy wzrost, wskakując do pierwszej dziesiątki rankingu Best Global Brands 2011. Rok wcześniej informatyczny gigant był "zaledwie" na 17 pozycji, jednak już od kilku lat konsekwentnie piął się do góry, co wciąż potwierdza. Wartość marki Apple wynosi aktualnie ponad 33 mld $, czyli aż o 58% więcej względem roku ubiegłego.

Co ciekawe, 10 na 10 najbardziej wartościowych marek posiadają firmy z głównymi siedzibami w Stanach Zjednoczonych. Oprócz Apple (które zastąpiło na ósmym miejscu Nokię, aktualnie czternastą), żadna z pozycji na liście 10 najlepszych nie uległa zmianie. Pierwsze miejsce wciąż należy do Coca-Coli, która warta jest aż 71 mld $.

Najwięksi informatyczni rywale Apple również uplasowali się bardzo wysoko. Microsoft zajął trzecie miejsce, Google czwarte, a Samsung znalazł się na 17 pozycji.

Źródło: Apple Insider