W najnowszym raporcie dotyczącym amerykańskiego rynku inteligentnych zegarków, opracowanym przez firmę NPD przeczytać można, że w okresie od listopada 2017 do listopada 2018 roku sprzedano 61% więcej smartwatchów niż w analogicznym okresie w poprzednich latach.

Big 6c26369d 9d27 4e49 ab57 f0529ba6b0b6

Porównując te same okresy, Amerykanie wydali na te urządzenia aż 51% więcej, co daje kwotę niemal 5 miliardów dolarów.

Według szacunków NPD, Apple jest zdecydowanym liderem na rynku smartwatchów. Co ciekawe, aż 88% wszystkich sprzedanych inteligentnych zegarków wyprodukowanych zostało przez firmy Apple, Samsung i Fitbit.

Weston Henderek, dyrektor firmy NPD zwraca uwagę na fakt, że jeszcze niedawno bardzo sceptycznie odnoszono się do kategorii produktowej jaką jest smartwatch. Według niego inteligentne zegarki spotkały się ze społeczną akceptacją za sprawą uniezależnienia ich od smartfonów. Od niedawna są to samodzielne urządzenia, potrafiące między innymi odbierać powiadomienia, połączenia telefoniczne i sterować domem.

Źródło: NPD