Według raportu firmy IDC, 61,5% rynku tabletów należy w tym momencie do Apple. W trzecim kwartale, gigant z Kalifornii sprzedał ponad 11 milinów iPadów.

Udział w rynku tabletów, w stosunku do poprzedniego kwartału, spadł o niecałe 7 punktów procentowych. W tym samym czasie Apple sprzedało więcej iPadów - w poprzednim analogicznym okresie sprzedano nieco ponad 9 milionów urządzeń tego typu. Największym konkurentem produktów z logiem jabłka w tej niszy jest Samsung. Koreańska firma zanotowała ponad dziesięciokrotnie niższy udział w rynku tabletów, wynosi on w tym momencie 5,6 procenta. Na całym świecie, użytkownicy zakupili ponad 18 milionów urządzeń klasy iPada - w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku jest to wzrost o prawie 265%.

Android zainstalowany jest na prawie 40% wszystkich tabletów - należy w to wliczyć urządzenia typu Kinde Fire, Nook czy miliony tanich, chińskich urządzeń, na które wgrywany są stare wersje tego systemu.

Źródło: 9to5mac.com