Jak większość użytkowników zapewne wie, Apple wspiera serwisowo swoje urządzenia przez 5 lat od daty zakończenia produkcji danego modelu. Od tej sztywnej zasady pojawiło się w ostatnim czasie kilka odstępstw. W lutym wystartował program wspierania „porzuconych” iMaców Mid 2011, ograniczony terytorialnie do Stanów Zjednoczonych i Turcji, a w sierpniu przywrócono wsparcie dla MacBooków Air Mid 2012, tym razem dla całego świata.

Cały program prawdopodobnie pojawił się dlatego, że w magazynach Apple pozostało sporo części do tych modeli. Poszlaką uwiarygadniającą takie tłumaczenie jest informacja rozesłana do serwisów, że wsparcie obowiązuje co prawda do 31 sierpnia 2020 r. ale jeśli części będą niedostępne obsługa ma prawo odmówić naprawy.

Aby w Polsce skorzystać z usług serwisowych dla tych laptopów, należy zanieść sprzęt go do autoryzowanego punktu serwisowego. Obsługa wysyłkowa jest możliwa tylko w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Źródło: MacRumors