Twórca Mario krytykuje mikropłatności. Kolejne gry Nintendo dla iOS będą wymagały tylko jednorazowej opłaty
Shigeru Miyamoto to twórca takich kultowych gier jak Donkey Kong, Mario Bros. i The Legend of Zelda, a także wielu innych świetnych pozycji wydanych przez Nintendo. Podczas tegorocznej edycji konferencji CEDEC wypowiedział się on dość krytycznie na temat mikropłatności w grach.
Miyamoto uważa, że popularny obecnie wśród twórców gier na iOS i Androida model dystrybucji freemium (polegający na udostępnianiu gry za darmo z dużą liczbą opcjonalnych mikropłatności, najczęściej zaprojektowanych tak, by zachęcić gracza do kupowania ich wielokrotnie) ma zły wpływ na całą branżę. Jego zdaniem twórcy gier komputerowych powinni wyciągnąć wnioski z tego co stało się z rynkiem muzycznym po tym, jak nielegalne pliki mp3 oraz serwisy takie jak YouTube czy Spotify przyzwyczaiły słuchaczy do otrzymywania muzyki za darmo. Uważa on, że deweloperzy muszą na nowo nauczyć klientów, że warto jest zapłacić z góry określoną kwotę za produkt wyższej jakości (tyczy się to również usług oferujących gry w zamian za opłacanie abonamentu). Dlatego też zapowiedział, że przyszłe gry firmy Nintendo dla systemów iOS i Android nie będą opierały się na mikropłatnościach.
Dotychczas w App Store pojawiły się trzy gry wydane przez firmę Nintendo: Super Mario Run, Fire Emblem Heroes i Animal Crossing: Pocket Camp (a także kilka innych wydanych przez należącą do niej The Pokemon Company). Podczas gdy pierwsza z nich wymagała jednorazowej opłaty za odblokowanie całej dostępnej zawartości, pozostałe dwie były typowymi grami freemium, oferującymi liczne mikropłatności, w tym również takie pozwalające graczom brać udział w płatnych loteriach z losowymi nagrodami. Z całej trójki to jednak właśnie Super Mario Run spotkał się z najgłośniejszą krytyką. Wielu graczy uważało bowiem, że cena gry jest zdecydowania zbyt wysoka w stosunku do tego, co dostajemy w zamian. Miyamoto przyznał otwarcie, że ich jedyna wydana do tej pory gra dla iOS opierająca się na jednorazowej opłacie nie odniosła zbyt dużego sukcesu komercyjnego. Zaznaczył on jednak, że firma Nintendo zamierza mimo wszystko skupić się właśnie na takim modelu dystrybucji.
W nadchodzących miesiącach w App Store mają pojawić się dwie kolejne gry firmy Nintendo. Pierwszą z nich będzie Dragalia Lost - jRPG będące pierwszym tytułem dla iOS w katalogu Nintendo nie bazującym na starszych grach tej firmy. Nie ma ona jeszcze wyznaczonej daty premiery, jednak według dotychczasowych zapowiedzi powinna pojawić się w App Store jeszcze w tym roku. Drugą będzie natomiast Mario Kart Tour, czyli zręcznościowe wyścigi, w których postacie z różnych gier Nintendo siądą za kierownicami gokartów. Tytuł ten pojawi się w App Store w marcu 2019 roku.
Źródło: Bloomberg