Apple planuje nowe sklepy w Indiach, aby pobudzić sprzedaż
Katastrofalne wręcz wyniki sprzedaży iPhone’ów doprowadziły do wymiany niemal wszystkich stanowisk odpowiedzialnych za sprzedaż w tym kraju. Apple wciąż szuka nowych pomysłów, jak przebić się na trudnym, ale bardzo obiecującym rynku Indii. Czy nowa koncepcja pobudzi sprzedaż?
Zmiana strategii ma polegać na zmniejszeniu liczby Premium Resellerów poprzez budowę własnych sklepów w kilku najbardziej dochodowych miejscach. Może to być około 5 - 6 punktów sprzedaży, kilkukrotnie większych od partnerskich salonów.
Najprawdopodobniej pierwsze sklepy powstaną najpierw w New Delhi, Bombaju, Bangalore i Chennai. W przyszłości mogą trafić także do Hyderabadu i Pune.
Czy takie zmiany pomogą odnieść sukces? Trudno przewidzieć, jednak nowa strategia wydaje się pomijać kluczową przeszkodę, która blokuje sprzedaż detaliczną na rynku indyjskim. Sprzęty Apple są po prostu drogie, a mimo gigantycznego wzrostu gospodarczego, społeczność Indii w większości wciąż żyje bardzo skromnie. Skuteczniejszym wydawałoby się podjęcie konkurencji w stawce nieco tańszych modeli, takich jak chociażby OnePlus, czy flagowe Xiaomi. Szanse na to są jednak nikłe, pozostaje więc ratowanie sprzedaży, kusząc najbogatszą część społeczeństwa prestiżowymi salonami.
Źródło: 9To5Mac