Firma analityczna IDC opublikowała raport, dotyczący sprzedaży tabletów w drugim kwartale tego roku.

Fotel lidera utrzymało Apple, ze sprzedażą na poziomie 11,5 miliona sztuk, co przełożyło się na niemal 35% udział w rynku. Drugie miejsca zajął Samsung. Koreański gigant sprzedał zaledwie 5 milionów urządzeń (15,1% udziału). Ostatnia pozycja na podium przypadła Huawei - 3,4 miliona sprzedanych tabletów. Pozwoliło to chińskiej firmie osiągnąć 10,3-procentowy udział.

Rynek tabletów w Q2 2018

W okresie od kwietnia do czerwca klienci na całym świecie kupilili 33 miliony tabletów. Względem analogicznego okresu rok wcześniej, jest to spadek o niewiele ponad 5 milionów.

Pomimo niemal takiej samej sprzedaży co w drugim kwartale 2017 roku, Apple zwiększyło udział w rynku o pięć punktów procentowych (z 29,9% do 34,9%).

Źródło: IDC