Artifact dla macOS już w listopadzie. Wersja dla iOS dopiero w 2019 roku
Na początku roku firma Valve, znana między innymi za sprawą takich hitów jak Half-Life, Portal, Counter-Strike, Team Fortress i DOTA 2, zapowiedziała swoją pierwszą grę mającą trafić również na urządzenia z systemem iOS - Artifact. Niedawno ogłosiła ona jednak, że podczas gdy wersja na macOS, Windows i Linux trafi do sprzedaży już w listopadzie, wersja na smartfony i tablety będzie miała swoją premierę dopiero w przyszłym roku.
Artifact będzie cyfrową kolekcjonerską karcianką osadzoną w uniwersum DOTA 2, odbiegającą dość znacznie od tego, do czego przyzwyczaiły nas najpopularniejsze obecnie gry tego typu, takie jak Hearthstone czy Magic: The Gathering (swoją drogą, w projekt Valve zaangażowany jest Richard Garfield, twórca MTG). Mechanika rozgrywki zapożycza bowiem wiele pomysłów z gier typu MOBA, przystosowując je jednak do świata gier karcianych. W Artifact obaj gracze zaczynają rozgrywkę z wyłożonymi na stół kartami bohaterów, rozłożonymi na trzech odrębnych obszarach symbolizujących ścieżki znane z DOTA 2. Tury podzielono na trzy etapy, każdy skupiający się na jednej z tych stref. Podczas gdy niektóre z dostępnych w grze kart mogą wpływać na kilka obszarów, większość dotyczy tylko tych, w których zostały zagrane. Po zakończeniu każdej z tur gracze mogą nie tylko przywrócić poległych bohaterów i umieścić ich w dowolnym obszarze, ale też dołożyć do swojej ręki dodatkowe karty z oddzielnej talii, symbolizującej znany z DOTA 2 sklep z przedmiotami. Wygrywa ten, któremu jako pierwszemu uda się zniszczyć dwie wieże strażnicze przeciwnika (czyli zadać mu określoną liczbę obrażeń na dwóch oddzielnych ścieżkach) lub pokonać strażnika wchodzącego do gry po zniszczeniu pierwszej z nich.
Kolejnym elementem wyróżniającym Artifact na tle konkurencyjnych cyfrowych karcianek będzie model dystrybucji. Będzie to bowiem tytuł typu premium, wymagający jednorazowej opłaty za możliwość rozpoczęcia gry. Nie oznacza to wprawdzie, że w grze nie znajdziemy żadnych mikropłatności, jednak prawdopodobnie będą one miały znacznie mniejsze znaczenie niż w innych grach tego typu. Artifact umożliwi też graczom handlowanie między sobą zdobytymi w trakcie gry kartami.
Premierę gry w wersji na macOS, Windows oraz Linux zapowiedziano na 28 listopada. Wersja na systemy iOS i Android nie ma jeszcze ustalonej konkretnej daty premiery, jednak wiadomo już, że odbędzie się ona dopiero w 2019 roku.
Źródło: TouchArcade