Ming-Chi Kuo, analityk firmy TF International Securities, opublikował obszerny raport na temat kolejnych generacji produktów Apple oraz kierunku rozwoju tej firmy. Przedstawiamy informacje, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

  • iPhone, który pojawi się w 2019 roku będzie wyróżniał się „znacznymi innowacjami”, ale dopiero we wrześniu lub październiku tego roku wypracowane zostaną finalne projekty tego urządzenia,
  • W 2019 roku sprzedaż modeli wyposażonych w ekran LCD przewyższy popyt na te wyposażone w wyświetlacze OLED. W przypadku gdy na rynku pojawi się model z trzema obiektywami, duży zysk generować będą firmy produkujące te komponenty.
  • W drugiej połowie bieżącego roku Apple zaprezentuje nowe modele iPad'ów wyposażone w technologię Face ID, budżetowe MacBooki Air oraz zegarki Apple Watch wyposażone w większe wyświetlacze.
  • Poza urządzeniami wymienionymi wyżej, w tym roku pojawią się trzy iPhone'y: druga generacja „X”, jego większa wersja z ekranem o przekątnej 6,5 cala oraz budżetowy smartfon z ekranem LCD, którego wielkość wyniesie 6,1 cala. Wszystkie modle dostępne będą już we wrześniu.
  • Użytkownicy starszych modeli iPhone'ów chętnie wymienią swoje urządzenia na nową, budżetową wersję. W Stanach jego cena wyniesie 600-700 dolarów.
  • Firma Apple nie odczuje skutków wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, ponieważ odgrywa ona ważną rolę w obu tych krajach. Ewentualny spadek sprzedaży na chińskim rynku wynikać może z antyamerykańskich nastrojów Chińczyków.
  • Na rynku high-endowych urządzeń firma Apple jest konkurencją sama dla siebie. W kolejnych lata powinna ona oferować coraz bardziej innowacyjne produkty po to by byli oni skłonni wymienić swoje dotychczasowe urządzenia. Według Kuo od czasów iPhone'a 6 nie wprowadzono żadnych spektakularnych innowacji.

Źródło: MacRumors