W ubiegłym roku Apple zdecydowało się odświeżyć wygląd sklepu App Store, dodając m.in. zakładkę „Dziś", w której polecane są wybrane gry i aplikacje. Najnowszy raport firmy Sensor Tower pokazuje, jak wpływa ona na liczbę pobrań promowanych w ten sposób tytułów.

Z raportu wynika, że pojawienie się w zakładce „Dziś" może kilkukrotnie zwiększyć liczbę pobrań danej gry lub aplikacji. Najwięcej zyskują tytuły wybrane przez Apple na „Grę Dnia" i „Aplikację Dnia", u których liczba pobrań zwiększa się średnio o 802% i 685% w stosunku do tygodnia poprzedzającego rozpoczęcie promocji. Pozostałe elementy publikowane w zakładce „Dziś", takie jak listy tematyczne, wywiady z twórcami czy artykuły, mają znacznie mniejszy, aczkolwiek nadal zauważalny wpływ na liczbę pobrań.

Raport firmy Sensor Tower wskazuje też na to, że wśród gier i aplikacji promowanych w zakładce „Dziś" dominują produkcje dużych firm, takich jak Electronic Arts, Warner Bros., Square Enix czy Gameloft. Produkcje mniejszych deweloperów promowane są natomiast znacznie rzadziej. Zaledwie 29% spośród wszystkich wydawców promowanych do tej pory w zakładce „Dziś" to małe firmy, których aplikacje pobrano w ciągu ostatnich sześciu miesięcy mniej niż 10 tysięcy razy.

Podobnie jak w przypadku poprzedniego raportu firmy Sensor Tower należy pamiętać o tym, że prowadzone przez nią badania dotyczą rynku amerykańskiego. W Polsce i innych krajach statystyki te mogą więc wyglądać nieco inaczej.

Źródło: Sensor Tower