Firma analityczna Sensor Tower opublikowała nowy raport, z którego wynika, że w roku 2017 przeciętny użytkownik iPhone'a wydał na gry i aplikacje dla systemu iOS o 23% więcej niż w roku 2016.

Podczas gdy w 2016 roku przeciętny użytkownik iPhone'a wydał na gry i aplikacje 47 dolarów, w 2017 roku średnia ta wyniosła 58 dolarów. Do kwoty tej wliczają się zarówno płatne gry i aplikacje jak i wszelkiego rodzaju opłaty dodatkowe, takie jak mikropłatności czy płatne subskrypcje. Nie wliczają się w nią jednak zakupy dokonywane za pośrednictwem aplikacji ale opłacane poza sklepem App Store (np. zakupy zamówione za pomocą aplikacji sklepu Amazon czy opłata za Uber).

Podobnie jak w 2016 roku, najwięcej pieniędzy w 2017 wydano na gry. W pierwszej piątce kategorii, na które użytkownicy wydawali w ubiegłym roku najwięcej, znalazły się też Rozrywka, Muzyka, Sieci społecznościowe i Styl życia (ta ostatnia zaliczyła największy wzrost w stosunku do poprzedniego roku).

Z raportu wynika również, że przeciętny użytkownik iPhone'a w ubiegłym roku pobrał z App Store 45 nowych tytułów, o 4 więcej niż w roku poprzednim. Tutaj również największą popularnością cieszyły się gry. Zaraz za nimi znalazły się kategorie Zdjęcia i wideo, Rozrywka, Sieci społecznościowe i Narzędzia.

Oczywiście należy pamiętać o tym, że badania prowadzone przez firmę Sensor Tower dotyczą rynku amerykańskiego. W Polsce i innych krajach statystyki te mogą więc wyglądać nieco inaczej.

Źródło: Sensor Tower