Wyłączenie iTunes Connect na czas Bożego Narodzenia
Kontynuując tradycję lat ubiegłych, Apple rozesłało deweloperom informację o tygodniowym wyłączeniu iTunes Connect na czas Świąt Bożego Narodzenia. W tym roku jednak usługa przestanie działać na czas dłuższy niż w poprzednich latach.
Apple wystosowało list do deweloperów już na miesiąc przed planowanym wyłączeniem iTunes Connect. W tym roku usługa będzie nieaktywna od 22 do 29 grudnia, czyli o 2 dni dłużej niż w latach ubiegłych. W praktyce, wyłączenie iTunes Connect oznacza, że deweloperzy nie będą mogli w tym czasie dodawać nowych aplikacji, publikować aktualizacji oraz zmieniać cen.
Treść maila wystosowanego do deweloperów:
iTunes Connect will be temporarily shut down from Thursday, December 22 to Thursday, December 29 for the winter holidays.
During this shutdown, the following functionality will be unavailable:
Access to iTunes Connect
The delivery of any apps or updates
Additionally, the following will be delayed:
Releases scheduled to appear on the App Store for the first time
Pricing changes scheduled through the interval pricing system in iTunes ConnectWe strongly recommend that you do not schedule pricing changes through the interval pricing system in iTunes Connect that would take effect from December 22 through December 29. Pricing changes scheduled to take effect during this date range will not be reflected in the App Store and the app will become unavailable for purchase.
We also recommend that you do not schedule any apps to go live during the shutdown. Releases scheduled with a sales start date between these dates will not go live until after the shutdown.
Regards,
The App Store team
Źródło: Cult of Mac