Apple opublikowało niedawno informacje, które pomóc mają użytkownikom w rozpoznaniu fałszywych wiadmości e-mail, które wysyłane są do użytkowników usług świadczonych przez firmę z Cupertino w celu wyłudzenia od nich danych do logowania do tych serwisów.

Apple zwraca uwagę, że w wiadomościach dotyczących rachunków ze sklepów iTunes i App Store zawarty jest zawsze adres płatnika, do którego oszuści nie mają dostępu. Co więcej, w prawdziwych wiadomościach nie znajdzie się nigdy prośba o podanie jakichkolwiek danych użytkownika, na przykład hasła do Apple ID czy numeru karty kredytowej i kodu CCV, co często zdarza się w przypadku pishingu.

Firma Apple zaleca klientom aby dokonywali oni zmian swoich danych osobowych poprzez aplikację Ustawienia w systemie iOS lub w aplikacjach systemowych macOS, a nie za pośrednictwem stron internetowych.

Warto przypomnieć, że klienci, którzy otrzymają podejrzaną wiadomość mogą przesłać ją na adres reportphishing@apple.com, a w razie wątpliwości należy skontaktować się ze wsparciem Apple, dostępnym pod numerem telefonu 800 702 322.

Odbiorcą tego typu wiadomości może być każdy. Pół roku temu dotyczyły one rzekomgo zawieszenia konta Apple ID.

Źródło: MacRumors za Apple