To już nie pierwszy raz, gdy w mojej skrzynce mailowej wylądowała wiadomość informująca o zawieszeniu konta Apple ID. Jej nadawcą jest rzekomo biuro obsługi klienta firmy Apple.

Wiadomość wygląda niemal tak samo, jak te wysyłane przez firmę z Cupertino, co zmylić może niektórych użytkowników. Najłatwiejszym sposobem na zweryfikowanie autentyczności takiej wiadomości jest sprawdzenie adresu nadawcy. Dziejsza wiadomość wysłana została z adresu id@apple.ssl.net (spokojnie, po kliknięciu tego łącza w niniejszym tekście otwiera się MyApple.pl).

Apple ID

Fałszywa wiadomość informuje o tym, że konto Apple ID zostało zablokowane z powodu nieudanej weryfikacji danych osobowych. W celu jego odblokowania należy kliknąć w znajdujące się treści wiadomości łącze, które rzekomo przenosi użytkownika do formularza weryfikacji danych. W rzeczywistości prowadzi ono do witryny myappleidupdate.com, która z pewnością nie należy do Apple.

Warto przypomnieć, że tego typu incydenty zgłaszać można pod adresem reportphishing@apple.com, a w razie wątpliwości należy skontaktować się ze wsparciem Apple, dostępnym pod numerem telefonu 800 702 322. Więcej na temat wykrywania i zgłaszania wiadomości e-mail mających na celu wyłudzanie informacji oraz innych podejrzanych wiadomości znaleźć można na stronie Apple.


Dla czytelników MyApple.pl nasz sklep przygotował promocję na akcesoria marki BASEUS.

Przy składaniu zamówienia wystarczy wpisać kod: baseus819 w polu Posiadam kupon rabatowy znajdujący się w koszyku. 

10% kupon ważny jest do 20 sierpnia 2019