Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę analityczną IDC, w 2017 roku Apple zdominowało rynek tabletów.

Od stycznia do grudnia firma z Cupertino sprzedała 43,8 miliona urządzeń, co pozwoliło osiągnąć 26,8-procentowy udział w rynku. Na drugim miejscu uplasował się Samsung. Południowokoreański gigant sprzedał niemal 25 milionów tabletów (15,2% udziału). Ostatnie miejsce na podium przypadło Amazonowi, który sprzedał ponad 16 milionów urządzeń. Przełożyło się to na 10,2-procentowy udział. Czwarte i piąte miejsce zajęły odpowiednio Huawei oraz Lenovo.

Rynek tabletów w 2017 roku

Łączna sprzedaż tabletów w 2017 roku to 163,5 miliona sztuk. Jest to spadek o 6,5 procent względem analogicznego okresu w 2016 roku.

Ostatnio Tim Cook poinformował, że w ostatnim kwartale 2017 roku Apple sprzedało 13,1 milionów iPadów.

Źródło: Macrumors