1 grudnia bieżącego roku przypada Światowy Dzień AIDS, z tej okazji Apple już dzisiaj przypomniało o swoim zaangażowaniu w kampanię (RED), w ramach której część środków ze sprzedaży specjalnych produktów w kolorze czerwonym, oznaczonych właśnie w ten sposób, przekazywana jest organizacji The Global Fund, zajmującej się walką z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią.

W tym roku suma środków pochodzących z sprzedaży urządzeń i akcesoriów Apple oznaczonych jako (Product) RED, przekroczyła 30 milionów dolarów USA, co pozwoli na zakup 144 milionów dziennych dawek leków antyretrowirusowych przyjmowanych przez ciężarne kobiety z HIV/AIDS, które zapobiegają przenoszeniu się wirusa na ich nienarodzone dzieci. W sumie przez 11 lat Apple przekazało wspomnianej organizacji 500 milionów dolarów USA. Apple przewiduje, że liczba dzieci rodzących się z wirusem HIV spadnie do niemal zera już w 2020 roku. Obecnie wciąż na świecie każdego dnia rodzi się 400 tysięcy dzieci z tym wirusem. W 2005 roku codziennie rodziło się 1200 takich dzieci.

Dzięki prowadzonej na całym świecie kampanii, w której uczestniczy wiele firm, w tym roku specjalne leki antyretrowirusowe, pozwalające na zahamowanie rozmnażania się wirusa HIV (aż do stanu niewykrywalności) i odbudowę układu immunologicznego, otrzymało niemal 21 milionów chorych (19,5 miliona w roku ubiegłymi 700 tysięcy w roku 2000).

Z okazji Światowego dnia AIDS logo Apple w salonach firmowych zostanie podświetlone na czerwono. Jutro też użytkownicy znajdą w App Store specjalną sekcję z aplikacjami, których część wpływów ze sprzedaży przekazana zostanie kampanii (RED).

Źródło: Apple