Angela Ahrendts - wiceprezes Apple ds. sprzedaży detalicznej, zajeła trzynaste miejsce na liście najbardziej wpływowych kobiet w 2017 roku opbulikowanej przez magazyn Fortune. To awans o jedno miejsce w porównaniu do roku poprzedniego. Pierwszy raz na tę listę trafiła w 2014 roku, kiedy to przeszła z Burberry do Apple. Uplasowała się wtedy na 29. pozycji.

Redaktorzy magazynu Fortune zwrócili szczególną uwagę na realizację przez Ahrendts projektu sklepów detalicznych nowej generacji oraz uruchomienie przez firmę z Cupertino inicjatywy „Today at Apple”, której celem jest przekazywanie wiedzy w ramach darmowych szkoleń na tematy takie jak programowanie, fotografia czy edycja muzyki i filmów. Ahrendts nadzoruje około 60 000 pracowników zaangażowanych w obsługę handlu detalicznego prowadzonego przez firmę Apple.

Warto dodać, że w pierwszej piątce najbardziej wpływowych kobiet uplasowały się kolejno:

  • Mary Barra - prezes General Motors,
  • Indra Nooyi - prezes PepsiCo,
  • Marillyn Hewson - prezes Lockheed Martin,
  • Abigail Johnson - prezes Fidelity Investments,
  • Sheryl Sandberg - dyrektor operacyjny Facebooka.

Źródło: MacRumors za Fortune