Google przestanie skanować maile w celach personalizacji reklam
Google poinformowało na swoim blogu o zmianach, jakie zostaną wdrożone do usługi Gmail. Jeszcze w tym roku firma z Mountain View przestanie skanować maile użytkowników w celu lepszej personalizacji reklam.
Zmiana praktyk związanych ze skanowanie maili nie oznacza, że użytkownicy Gmaila przestaną oglądać reklamy. Te nadal będą pojawiać się w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej platformy. Co więcej, nadal mają być one spersonalizowane, ale już nie w oparciu o treści otrzymywanych i wysyłanych wiadomości.
Należy zaznaczyć, że premiery platformy Gmail w 2004 roku praktyki dotyczące skanowania maili były krytykowane przez wielu użytkowników, a spory z amerykańską firmą niejednokrotnie kończyły się przed sądem. Utrzymanie spójnej linii rozwoju usługi z G Suite pozwoli uniknąć takich problemów.
Opisane wyżej nowości nie są jedynymi, jakie Google wdroży w celu większej ochrony prywatności użytkowników. Wyszukiwarka internetowa firmy nie będzie już wyświetlać wyników badań medycznych – wcześniej podobne ograniczenia zostały wprowadzone w związku z informacjami dotyczącymi bankowości.
Za sprawą ataków hakerskich dane ze szpitali wypływają czasem do internetu. Między 2010 a 2013 rokiem w sieci pojawiło się około 29 milionów informacji na temat stanu zdrowia amerykańskich pacjentów. Zmiany wdrożone przez Google pozwolą zabezpieczyć je przed trafieniem do szerszego grona użytkowników.