30 czerwca, Apple zakończy pogwarancyjne wsparcie techniczne dla kolejnej grupy MacBooków Air, MacBooków Pro, iPhone'ów i akcesoriów.

Na liście znalazły się 11- i 13-calowe MacBooki Air z połowy 2011 roku, 17-calowy MacBook Pro z połowy 2009 roku oraz wszystkie modele MacBooków Pro z końca 2011 roku. Pogwarancyjne wsparcie techniczne tracą też wszystkie iPhone'y 3GS oraz router WiFi AirPort Express 802.11n (pierwsza generacja tego urządzenia, o charakterystycznej formie kostki wpinanej bezpośrednio do gniazdka elektrycznego).

Apple zwykle przestaje oferować pogwarancyjne wsparcie techniczne po 5 - 7 latach od zakończenia produkcji danego urządzenia. Związane jest to z wyczerpującymi się zasobami części zamiennych, potrzebnych do naprawy tak starych urządzeń. Wyjątkiem od tej reguły jest Turcja i stan Kalifornia, gdzie są one objęte jeszcze ograniczonym wsparciem technicznym przez kolejne dwa lata.

Lista urządzeń, które tracą pogwarancyjne wsparcie techniczne z dniem 30 czerwca:

  • MacBook Air (11-cali, połowa 2011 r.)

  • MacBook Air (13-cali, połowa 2011 r.)

  • MacBook Pro (13-cali, koniec 2011 r.)

  • MacBook pro (15-cali, koniec 2011 r.)

  • MacBook Pro (17-cali, koniec 2011 r.)

  • MacBook Pro (17-cali, połowa 2009 r.) - ten komputer stracił wsparcie techniczne także w Turcji i Kalifornii.

  • AirPort Express 802.11n (pierwsza generacja)

  • iPhone 3GS (16/32 GB)

  • iPhone 3GS (16/32 GB - wersja na rynek chiński)

Źródło: 9To5Mac