Apple ma coraz bardziej angażować się w rynek treści wideo
Według informacji podanych przez The Information, Apple poszukuje osoby, która objęłaby stanowisko dyrektora do spraw programowych w dziale firmy odpowiedzialnym za materiały wideo. Firma rozmawia już rzekomo na ten temat z Michaelem Lombardo, który wcześniej pełnił podobną rolę w HBO.
Wszystko wskazuje na to, że Apple będzie coraz bardziej angażować się w szeroko rozumiany rynek wideo. Informacje na temat takich programów, jak Carpool Karaoke, Planet of the Apps oraz Vital Signs zostały ujawnione przez firmę już kilka miesięcy temu. Niewykluczone jednak, że będą one stanowiły jedynie preludium do rozwinięcia kolejnej gałęzi działaności kalifornijskiego producenta.
Na temat nowego stanowiska Apple miało już rzekomo rozmawiać z Michaelem Lombardo, który pracował jako dyrektor programowy w HBO. Odszedł on jednak z firmy w ubiegłym roku aby skupić się na działaności producenckiej i doświadczyć bardziej kreatywnych zajęć.
Tim Cook juz kilkukrotnie informował, że Apple uczy się nowego rynku i ma zamiar się w niego zaangażować. Jak dodał Eddie Cue, firma nie chce konkurować z Netflixem (przynajmniej na razie), ale za pomocą materiałów wideo i programów rozrywkowych zwiększyć atrakcyjność serwisu Apple Music. Jeżeli wierzyć plotkom, Apple prowadzi już rozmowy z Paramount Pictures oraz Sony Pictures na temat pozyskania nowych treści.
Źródło: MacRumors