Niespełna dwa tygodnie temu informowaliśmy, że Apple ma zamiar obniżyć prowizję dla członków programu afiliacyjnego z 7% do 2,5% (dotyczyło to tylko sprzedaży programów). Według najnowszych doniesień, wprowadzone zmiany dotyczą jednak wyłącznie mikropłatności.

Zmiany zapowiedziane przez Apple weszły w życie 1 maja, czyli trzy dni temu. Utrzymanie prowizji ze sprzedaży aplikacji jest prawdopodobnie wynikiem krytyki firmy z Cupertino przez dziennikarzy, blogerów oraz deweloperów.

W mailu wysłanym do członków programu afiliacyjnego, który został wysłany 24 kwietnia pisano: „Starting on May 1st 2017, commissions *for all app and in-app content** will be reduced from 7% to 2.5% globally. All other content types (music, movies, books, and TV) will remain at the current 7% commission rate in all markets.*”

Podsumowując, prowizja wynosząca 7% zostanie utrzymana dla aplikacji (iOS i macOS), muzyki, filmów oraz książek. W przypadku Apple Music nadal będzie zaś wynosić 50% pierwszego abonamentu. Dla mikropłatności w programach została zaś zredukowana 1 maja do 2,5%.

Z regulaminem iTunes Affiliate Program można zapoznać się na stronie internetowej firmy z Cupertino.


Aktualizacja – 8 maja 2017 r., 12:25

Apple jeszcze raz potwierdziło, że prowizja zostanie obniżona wyłącznie w kwestii mikropłatności wewnątrz aplikacji:

Chcielibyśmy wyjaśnić kwestię zmian, jakie zaszły w programie afiliacyjnym. Prowizja dla mikropłatności wewnątrz aplikacji została zmniejszona z 7% do 2,5% na całym świecie. Prowizja dla pozostałych treści (muzyka, filmy, książki, programy) pozostanie na poziomie 7%.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Apple