Apple obniża prowizję z linków afiliacyjnych
Apple poinformowało wczoraj uczestników programu afiliacyjnego, że prowizja z polecania aplikacji zostanie zmniejszona z 7% do 2,5%. Zmiany wejdą w życie na wszystkich rynkach już 1 maja bieżącego roku.
Dzięki linkom afiliacyjnym osoby, które przystąpiły do programu Apple, mogły otrzymać część zysków ze sprzedaży aplikacji, muzyki, filmów oraz książek przez firmę z Cupertino. W przypadku wszystkich treści cyfrowych prowizja wynosiła 7%, a przy Apple Music 50% ceny pierwszego abonamentu.
Linki afiliacyjne były podstawowym źródłem zarobku dla wielu blogów oraz takich aplikacji i serwisów, jak na przykład AppShopper. Warto dodać, że obniżenie prowizji ze sprzedaży aplikacji z 7% do 2,5% miało już wcześniej miejsce w Japonii. Wraz z początkiem maja zmiany obejmą również inne rynki.
Prowizja ze sprzedaży pozostałych treści – książek, muzyki, filmów – nie ulegnie zmianie. Należy jednak pamiętać, że to właśnie aplikacje były najczęściej polecanymi w Internecie programami. Wprowadzane przez Apple zmiany są więc niekorzystne również dla deweloperów – przynajmniej pośrednio.
Z regulaminem iTunes Affiliate Program można zapoznać się na stronie internetowej firmy z Cupertino.
Źródło: Informacja prasowa