Udział iOS na rynku mobilnym – spadki w Azji, wzrosty w Europie i USA
Analitycy Kantar Worldpanel opublikowali informacje na temat udziału systemu iOS na kilku światowych rynkach. Oprogramowanie Apple staje się coraz bardziej popularne w USA, Australii oraz kilku dużych państwach europejskich. Sytuacja wygląda jednak odwrotnie w Japonii i przede wszystkim w Chinach.
Przedstawione przez Kantar Worldpanel statystyki obejmują swoim okresem miniony grudzień, styczeń oraz luty. Udział urządzeń z systemem iOS spadł w Chinach 22,1% do 13,2% rok do roku i osiągnął tym samym najgorszy wynik od czerwca 2014 roku. W Państwie Środka coraz popularniejszy staje się Android – obecnie należy do niego już 86,4% rynku.
W przypadku Japonii system iOS zaliczył 5,4 punktów procentowych straty – z 50,2% do 44,8%. Co ciekawe, zyskał na tym nie tylko Android. Azjatyckie państwo jest bowiem jedynym krajem z całego zestawienia, w którym umocnił się mobilny Windows. Wzrostu popularności z 0,5% do 1,3% nie należy jednak traktować w kategoriach sukcesu.
W przypadku państw EU5 (Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Francja, Włochy) iOS oraz Android umocniły się kosztem mobilnego Windowsa. W pierwszym przypadku odnotowano wzrost z 19,1% do 21,8%, a w drugim z 74,3% do 75,2%. System iOS stracił na popularności jedynie w Hiszpanii, ale o ponad cztery punkty procentowe umocnił się jednak w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji.
Wzrosty w Unii Europejskiej, USA oraz Australii to z pewnością dobra informacja dla Apple. Znacznie mniej optymistyczna jest stale malejąca popularność iPhone'ów w Chinach. Lokalni konsumenci coraz częściej stawiają na swoich rodzimych producentów – Oppo, Huaweia, Xiaomi. Firmie z Cupertino ciężko będzie odwrócić ten trend.
Źródło: MacRumors