Wiele lat temu podcasty, jako osobne medium, swego rodzaju internetowe audycje radiowe, zostały wypromowane i wprowadzone do mainstreamu właśnie przez Apple, które zaczęło oferować je w ramach swojego sklepu iTunes. Przez wiele lat nic się w tym temacie więcej nie działo z wyjątkiem wypuszczenia i kilku aktualizacji aplikacji Podcasty dla iOS.

Wydawać by się mogło, że Apple zapomniało o podcastach i ich słuchaczach. W lutym, na konferencji Code Media, Eddy Cue wspomniał jednak, że firma pracuje nad nowymi funkcjami podcastów. Być może znakiem nadchodzących nowości jest dzisiejsza niewielka, choć symboliczna zmiana nazwy całego zbioru podcastów oferowanych przez iTunes z iTunes Podcasty na Apple Podcasty. Informacja o tym pojawiła się w wytycznych dla podcasterów dotyczących promowania swoich audycji.

Całkiem możliwe także, że Apple zaczyna pewną większą transformację sklepu iTunes w osobne serwisy oferujące różnego rodzaju treści na żądanie. Nie oznacza to, że iTunes Store zniknie na dobre. Apple na jego bazie może zbudować nową ofertę bardziej odpowiadającą oczekiwaniom użytkowników. Po Apple Music mogą powstać osobne serwisy oferujące inne treści na żądanie, np. filmy i seriale czy właśnie podcasty. Zmiany w sklepie iTunes mogą ostatecznie przynieść także zmiany w aplikacji dla Mac, która od lat uznawana jest za przerośniętą i ociężałą.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.