Spotify poinformowało, że z ich serwisu korzysta już ponad 50 milionów subskrybentów. Łączna liczba użytkowników, która obejmuje również osoby używające darmowej wersji usługi, wynosi obecnie ponad 100 milionów.

Spotify zanotowało w ciągu ostatnich miesięcy znaczący przypływ abonentów. Jeszcze w marcu ubiegłego roku ich liczba wynosiła 30 milionów, aby w sierpniu wzrosnąć do 40 milionów i ostateczne przekroczyć 50 milionów. Twórcy usługi już w czerwcu informowali, że łączna liczba użytkowników (korzystających z darmowej oraz płatnej wersji serwisu) jest większa niż 100 milionów.

Dynamicznego wzrostu subskrybentów może Spotify zazdrościć Apple Music. Firma z Cupertino poinformowała w czerwcu ubiegłego roku, że z serwisu korzysta 15 milionów użytkowników. W grudniu ich liczba zwiększyła się do 20 milionów i jak potwierdził w czasie ostatniego spotkania z inwestorami Tim Cook, nadal utrzymuje się na takim poziomie.

Apple Music zdaje się przegrywać batalię ze Spotify. Szwedzi nie tylko mogą pochwalić się ponad dwa razy większą liczbą abonentów, ale też pracami nad wprowadzeniem do swojej usługi możliwości słuchania muzyki w bezstratnej jakości. Jeszcze w ubiegłym roku należący do firmy z Cupertino serwis przyciągał klientów materiałami na wyłączność – wystarczy wspomnieć o Radiohead, Drake'u czy też Taylor Swift. Ostatnio o takich akcjach nie słyszy się jednak zbyt często. Czyżby artyści doszli do wniosku, że im się to nie opłaca?

Źródło: The Verge